10 суперхрани, с които си струва да се храните

0
428

Имате ли нужда от хранителни добавки?
В идеалния случай, ако се храните с разнообразни пълноценни  храни, би трябвало да получавате всички хранителни вещества, от които тялото ви се нуждае. За съжаление, поради индустриализацията, обработваемата земя  се експлоатира прекомерно,  хранителните вещества в почвата се изчерпват, съдържанието на витамини и минерални в храните не е това, което беше някога. Освен това преработените  храни, пълни с рафинирана захар и рафинирани брашна преобладават на нашата трапеза, замествайки пълноценните храни като плодове, зеленчуци и продукти от пасящи животни. Грaнясали растителни масла са открити в почти всички храни в ресторантите,  което повишава нуждата от антиоксиданти. Малките удоволствия като кофеин и алкохол, макар и в умерени количества, създават допълнителен стрес за тялото ни и също увеличават нуждата от антиоксиданти.

Въпреки, че хранителните добавки могат да бъдат полезни, в идеалния случай е най-добре те да се набавят от естествени пълноценни  храни. Конвенционалните  добавки изолират даден витамин или минерал. Когато се взимат изолирани витамини и минералите във високи дози, може да се предизвика дисбаланс в организма. Това е така, защото витамините и минералите не работят сами – много хранителни вещества работят заедно и да си взаимодействат в рамките на тялото.
Биохимията на нашето тяло е сложна симфония от реакции, така че изолираните витамини и минерали обикновено не са отговорът. Вместо това пълноценните  хранителни вещества, открити в храни са от голяма полза. Разбира се има изключения от това правило, но е важно да се разчита на първо място на храната.

Суперхраните над добавките
Суперхраните са храни, които са естествено богати на важни хранителни вещества. Плодовете, зеленчуците и продуктите от пасящи животни може да се разглеждат супер храни, но някои храни в рамките на тези категории са особено ценни заради техните концентрирани хранителни вещества.  Фокусирайки се върху получаване на дневната доза от тези храни е един чудесен начин за подобряване на здравето и храненето, без да се разчита на изолирани витамини и минерални добавки.

1.    Черен дроб
Черният дроб може да отблъсква някои хора, но всъщност е богат на хранителни вещества и  когато е добре приготвен е вкусен:
• черния дроб се свързва с повишена издръжливост
• добър източник на мед, цинк и хром
• чудесен източник на витамини A, D и B витамини, особено В12
• чудесен източник на желязо
• подпомага сърдечното здраве

2.    Пчелен прашец
Пчелният прашец  подобрява алергии, астма, стомашно-чревен  дискомфорт, недостиг на енергия, артрит и нарушения в менструалния цикъл. Пчелният прашец съдържа витамини, минерални, антиоксиданти и над 5000 ензими и коензими. Тези ензими помагат за детоксикация на тялото. Можете да закупите пчелен прашец от вашия регион, както и фермерските пазари.
* Някои хора могат да проявят алергия към пчелния прашец, така че е важно да се започне с много малка доза.

3. Костен бульон
Костния бульон се приготвя като се варят кости от говеждо месо, агнешко месо, пиле или риба и се добавят подправки и зеленчуци. Когато костите къкрят, минерали, желатин, колаген и хранителни вещества се освобождават в бульона. Костния бульон е чудесно средство за подхранване на отслабена храносмилателната система, снабдяване с минерали и поддържане на здрави кости, нокти, коса и зъби!

4. Високовитаминно масло
Виждали ли сте някога масло от крава хранена зелена трева през пролетта? То е с  прекрасен, тъмно жълт цвят. Маслото от хранени с трева пасящи крави е с високо съдържание на витамини А, D и K2. Витамин А поддържа здрава имунна система. Витамин D  също поддържа имунната система, помага за усвояването на калция и е важен за превенция на заболяванията. Витамин К2 е свързан с превенция на рак и загуба на костна тъкан, предпазва нервните клетки и управлява абсорбцията на калций. Мазнината в маслото  също помага усвояването на мастноразтворими витамини. Високовитаминно масло търсете в  местните мандри, където се отглеждат пасящи крави или в органичните хранителни магазини.

5. Тъмнолистни зеленчуци
Тъмнолистните зеленчуци са пълни с противовъзпалителни антиоксиданти, витамини, минерали, фолиева киселина и витамин К. Фолиевата киселина подпомага сърдечното здравето  и предпазва от някои вродени дефекти. Витамин К предотвратява остеопороза и възпалителни заболявания. Антиоксидантите, открити в тъмнолистните зеленчуци ги правят храна за превенция на рак! Поради това, че тъмнолистните зеленчуци са с високо съдържание на мастно-разтворимите витамини конмсумацията им с източник на мазнини е важно. Така че, добавете бучка масло към сотираните зеленчуци.
Тъмно листните зеленчуци включват (но не само): лилаволиста маруля, салата, къдраво зеле, спанак, зеле.
Идеи за включване на тъмнолистни зеленчуци е менюто включва салати, сотирани зеленчуци,  да ги добавите към супи (в края на готвенето) или шейкове, като добвка в сандвич.

6. Богати на пробиотици храни
Пробиотиците спомагат за поддържане на добра бактериална чревна флора, което е от полза на храносмилането и усвояването на хранителните вещества в червата. Богати на пробиотици  са храните, които са ферментирали. Ферментирали храни са кисело  мляко, кисело зеле,  лакто-ферментирали кисели краставички и комбуча.

7. Сурово мляко
Наличието на хранителни вещества в суровото млякото в сравнение с пастьоризираното е драстично по-високо. Пастьоризацията унищожава ензими и витамини. Ензимите в суровото млечни помощ в храносмилането и усвояването на хранителни вещества в организма. Суровото мляко е по-лесно за смилане.

8. Яйца (включително жълтъците!)
Яйца от свободно пасящи кокошки са отличен източник на протеини, витамини B -особено холин. Холинът е свързан с намаляване на хроничното възпаление и намаляване на нивата на хомоцистеин в организма. Високите нива на хомоцистеин са свързани със сърдечно-съдови заболявания и остеопороза.

9. Хранителни дрожди
Търсите източник на витамини от групата В? Не търсете повече! Изсушената хранителна мая е чудесен източник на витамини, а също така съдържа минерали като хром. Хромът е невероятен в подпомагането да се ограничи пристрастяването към захар. Хората с голям глад за захар, хора, които са силно стресирани или жадуват за „боклуци“ често са с ниско съдържание на хром. Хранителните дрожди следва да се обработват на слаб огън.

10. Синьозелените водорасли, спирулина и хлорела
Синьозелените водорасли съдържат големи количества бета-каротин. Водораслите съдържат качествени протеини, фибри, витамини, минерали и ензими. Спирулината съдържа много витамини от групата В, бета-каротин и есенциални мастни киселини, увеличава енергията и е лесна за смилане. Хлорелата  има способност да детоксикира организма от тежки метали. Някои хора реагират силно на тези храни, затова се препоръчва  да се започне с малко количество.

Равносметка (Заключение)
Съсредоточете се върху получаване на храна от храната, а не от добавки. Ако смятате, че имате нужда от дневна доза от храна богата на хранителни вещества осигурете си я! Има много чудесни източници на витамини, минерали, ензими и всякакви хранителни вещества, на които можем да се насладим директно от природата.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here