Маслото е реабилитирано!

0
16

Обичате ли масло? Бихте ли устояли на прясноизпечен хляб с квас, намазан с масло? Можете да му се насладите не само защото вкусът е невероятен, но и поради ползите за здравето. Да, правилно прочетохте! Ползи за здравето.

Мазнините са необходими за здравето
Мазнините са важен елемент от здравословното хранене и присъствието им в храната е важно. Те са концентриран източник на енергия за клетките. Мазнините също така осигуряват строителни структури за клетъчните мембрани, хормони и хормоноподобни вещества. Когато се консумират мазнини, усвояването на хранителните вещества в червата се забавя и чувството на ситост се трае по-дълъг период от време. Хранителните мазнини действат като носители за мастноразтворими витамини ( A, D, Е, К) и без консумация на мазнини, усвояването на витамини се затруднява. Мазнините подпомагат превръщането на каротина във витамин А и усвояването на минералите. Списъкът може да бъде продължен.

Не всички мазнини са полезни!
Високопреработените растителни масла не са здравословен източник на мазнини. Докато рекламите твърдят, че рафинираните растителни масла са здравословната за сърцето алтернатива на маслото, истината е, че маслото е по-добро. Растителните масла могат да гранясят или да се окислят по време на производствения процес, по време на готвене или просто стоейки на рафта изложени на светлина. Това окисление създава свободни радикали, които са вредни за организма. Други видове мазнини, които не са силно преработени, като маслото, са от съществено значение за организма.

5 Предимства на консумирането на масло:

1. Високо съдържание на витамин A
Маслото, и по-специално масло, което се добива крави, хранени с трева, е с високо съдържание на мастно-разтворими витамини като витамин А. Витамин А има множество функции в растежа и развитието, поддържането на имунната система и доброто зрение. Витамин А също така действа като антиоксидант и се бори срещу свободните радикали.

2. Компоненти, които се борят с рака
Маслото съдържа късоверижни и средноверижни мастни киселини. Тези мастни киселини съдържат компоненти, които се смята, че се борят с рака. Конюгираната линолова киселина, също открита в маслото, се посочва като превенция срещу рака.

3. Здрави стави
Маслото съдържа уникално хранително вещество наречено фактор „антискованост“. То предпазва калцирането на ставите (дегенеративен артрит), втвърдяването на артериите, катаракта и калцификацията на епифизата. За съжаление това жизненоважно вещество се разрушава по време на пастьоризация.

4. Здрави черва
Маслото съдържа холестерол, който поддържа стената на чревата здрави. Късоверижните и средноверижни мастни киселини съдържат противогъбични свойства и защитават храносмилателния тракт от патогени. Някои експерти смятат, че маслото подтиска свръхрастежа на кандида.

5. Здравословно възпроизвеждане
Витамин А в маслото също така поддържа здравословното възпроизвеждане.

Вредни ли са наситените мазнини в маслото?
Маслото се сдоби с доста лоша слава през годините. То е било смятано за един човекоубиец, който причинява сърдечни заболявания и затлъстяване. Консумирането на масло се разглежда като грях, нещо като виновно удоволствие. Но вече не! Маслото е реабилитирано!
През 2010 г. американското списание за клинично хранене проведе мета-анализ като преразгледа изследвания по отношение на връзката между консумацията на наситени мазнини и риска от коронарна болест на сърцето, мозъчен инсулт и сърдечно-съдови заболявания. Мета-анализът заключи, че не съществува връзка между консумацията на наситени мазнини и риска от коронарна болест на сърцето или сърдечно-съдово заболявания.

Обичате ли масло? Маслото е невероятно! Маслото от хранени с трева крави е още по-невероятно. Можете да го намерите чрез търсене на мляко и млечни продукти от местни фермери, които отглеждат хранени с трева крави.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here